Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

۱۰ جایگزین گوگل آنالیتیکس | شبکه

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
بدون نظر


این مطلب یکی از مقالات پرونده ویژه «سئو؛ پرواز با موتور جست و جو» شماره ۲۰۰ ماهنامه شبکه است. علاقه‌مندان می‌توانند کل این پرونده ویژه را از روی سایت شبکه دانلود کنند.


گوگل آنالیتیکس بدون شک یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیلی در حوزه وب است. مدیران سایت‌هایی که به‌دنبال تحلیل ترافیک بازدیدکنندگان، تحلیل ترافیک ورودی به سایت و ارزیابی پربازدیدترین مطالب و صفحات سایت خود هستند، از این ابزار استفاده می‌کنند. در یک کلام باید بگوییم این ابزار تمام آنچه برای تحلیل یک سایت به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال، اگر کسب‌ و کار شما به گونه‌ای است که به اطلاعات کاملاً تخصصی نیاز ندارید و تمایل دارید تحلیل‌ها را به‌شکل ساده‌ای دریافت کنید، این شانس را دارید تا از ابزارهای جایگزین در این زمینه استفاده کنید. آمارها نشان می‌دهند ابزار گوگل آنالیتیکس ممکن است برای رشد همه کسب ‌و کارها مناسب نباشد. در چنین شرایطی، کسب ‌و کارها باید به فکر جایگزینی برای این ابزار باشید. 

۱٫ Clicky

Clicky یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیلی وب است که از سوی اکثر کسب ‌و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبیه به گوگل آنالیتیکس، شما از طریق ابزار فوق قادر هستید همه ترافیکی که به‌سمت کسب ‌و کار آنلاین شما وارد می‌شود را مورد تحلیل قرار دهید. این ابزار مجهز به مجموعه قابلیت‌هایی است که اطلاعاتی به‌مراتب فراتر از تجزیه و تحلیل داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. نمایش آمار بازدید‌کنندگان به‌شکل روزانه و هفتگی، فعالیت‌هایی که بازدیدکنندگان روی سایت داشته‌‌اند، کل زمان حضور بازدیدکنندگان روی سایت، میانگین هر بازدید از جمله اطلاعات اولیه نشان داده شده این ابزار است. اما فراتر از اطلاعات پایه که این ابزار نشان می‌دهد، اگر کسب ‌و کار شما بیشتر روی توییتر متمرکز است، این ابزار گزینه‌ای تحت عنوان  twitter monitoring feature در اختیارتان قرار می‌دهد. نسخه رایگان این ابزار به‌مدت ۲۱ روز در اختیارتان قرار دارد. اما برای دسترسی به نسخه پولی آن باید ماهانه بین ۹٫۹۹ تا ۱۹٫۹۹ دلار در ماه پرداخت کنید. 
(http://clicky.com/)

۲٫ Kissmetrics

 برخلاف سایر شرکت‌هایی که در زمینه ارائه آمارهای متریک به فعالیت اشتغال دارند و ارقام مختلفی در ارتباط با صفحات وب را به شما نشان می‌دهند، ابزار Kissmetrics با یک رویکرد متفاوت در اختیار شما قرار می‌گیرد. این ابزار بیشتر روی داده‌های فردی متمرکز است. به ‌طور مثال، اگر محصولاتی را روی سایت خود به فروش می‌رسانید، این ابزار بدون شک کمک بزرگی در این زمینه ارائه می‌کند. از طریق تحلیلی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌دانید از چه روش‌هایی برای توسعه کسب ‌و کار خود استفاده و بازدیدکنندگان ناشناخته را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید. تمرکز بیش از اندازه روی داده‌های فردی بدون برقراری تعادل میان عواملی همچون آزمون‌های تقسیم A/B، نظارت بی‌درنگ روی داده‌ها، به‌کارگیری ابزارهای اشکال‌زدایی برای حذف خطاهای آماری کمک چندانی به شما نمی‌کند. تمام ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، تنها با پرداخت ۱۵۰ دلار در ماه در اختیارتان قرار دارد.
(http://kissmetrics.com/)

۳٫ Woopra

 این ابزار شباهت خیلی زیادی به Kissmetrics دارد. اما Woopra روی فعالیت‌ها و رفتاری که مشتریان در زمان بازدید از سایت شما از خود نشان می‌دهند متمرکز است. داشبورد این ابزار ساده بوده و همراه با ویژگی‌های ممتازی که برای واکاوی تعاملات مشتریان با سایت خود به آن‌ها نیاز دارید، به‌شکل ساده‌ای در اختیارتان قرار دارد. این دید به شما اجازه می‌دهد تنها روی موضوعاتی متمرکز شوید که برای مدیریت کسب ‌و کار آنلاین خود به آن‌ها نیاز دارید. ابزارها و قابلیت‌های تحلیلی که این سرویس در اختیارتان قرار می‌دهد، به شما اجازه می‌دهد دقیق‌ترین فعالیت‌های مشتریان را رصد کنید و دقیق‌ترین تحلیل در ارتباط با الگوی رفتاری مشتریان را به دست آورید. شاید بهترین قابلیتی که ابزار Woopra در اختیار شما قرار می‌دهد، اطلاع‌رسانی سفارشی (هشداردهی آنی) باشد. این هشدارها به‌شکل بی‌درنگ به نشانی ایمیل شما ارسال می‌شوند. در نتیجه، هر زمان مشتریان شما فعالیت‌هایی روی سایت شما انجام دهند، از این اتفاقات مطلع خواهید شد. نسخه رایگان این ابزار به‌مدت ۳۰ روز قابل استفاده است. اما برای دسترسی به نسخه پولی آن باید ماهانه بین ۷۹ تا ۱۹۹٫۹۵ دلار بسته به قابلیت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید هزینه کنید.
(http://www.woopra.com/)

۴٫ Mixpanel

Mixpanel سکوی تجزیه و تحلیلی است که خود مدعی شده است یکی از پیشرفته‌ترین سکوهای تجزیه و تحلیل ویژه تلفن‌های همراه و وب را پیاده‌سازی کرده است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد دقیق‌ترین اطلاعات را به‌شکل بی‌درنگ از کاربرانی جمع‌آوری کنید که در حال استفاده از برنامه کاربردی شما هستند. برای این منظور می‌توانید از محاوره‌های پیچیده‌ای استفاده کنید. جالب آنکه برای استفاده از این محاوره‌ها نیاز دارید در زمینه مهارت‌های SQL متخصص باشید. اطلاعاتی که این سکو ارائه می‌کند به‌آسانی قابل درک است. به ‌طور مثال، این سکو قادر است ارزش زمانی هر مشتری برای سایت شما را از طریق به‌کارگیری روش‌های دقیق تجزیه و تحلیل محاسبه کند و گزارش جالبی در اختیارتان قرار دهد. Mixpanel دو پکیج خوب به کاربران پیشنهاد می‌کند. همچنین، یک نسخه رایگان نیز در دسترس قرار دارد، اما اگر به‌دنبال بررسی قیمت‌ها بسته به مدل برنامه کاربردی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم طرح‌های مختلفی که این سکو ارائه می‌کند مشاهده کنید.
(https://mixpanel.com/)

۵٫ FoxMetrics

 Foxmetrics یک ردیاب رویداد‌ها و یک ابزار تحلیلی وب است که هدفش آن گروه از کاربرانی است که به‌دنبال تحلیل‌های مبتنی بر داده‌ها برای پیش‌برد کسب ‌و کار آنلاین خود هستند. شرکت‌های تحلیل‌گر آگاه شده‌اند که مردم درباره داده‌ها بیش از صفحاتی که مشاهده شده صحبت می‌کنند. در نتیجه تمرکز اصلی این سکو روی فعالیت‌ها و کارهایی است که بازدیدکنندگان در زمان مراجعه به یک سایت از خود نشان می‌دهند. توجه به رفتاری که مشتریان از خود نشان می‌دهند، روشی مؤثر برای شناخت هرچه دقیق‌تر مشتریان است. ابزار فوق چهار مدل مصرفی دارد که نسخه رایگان آن به‌مدت ۱۴ روز قابل استفاده است. برای آنکه بتوانید از سه طرح دیگر این ابزار استفاده کنید، باید ۲۰ تا ۱۲۰ دلار در ماه پرداخت کنید.
(http://foxmetrics.com/)

۶٫ Mint

 Mint ابزار دیگری است که به شما کمک می‌کند داده‌های تحلیل شده در ارتباط با الگوهای حق اشتراکی خود را مشاهده کنید.
(http://www.haveamint.com/)

۷٫ Guages

داشبورد Guages بر مبنای سرویس‌های سنجشی عمل می‌کند که به‌کارگیری آن‌ها ساده است. ابزار فوق به شما اجازه می‌دهد در یک صفحه واحد به همه اطلاعات و داده‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. قیمت‌های این سرویس از ۶ دلار آغاز می‌شود و به ۴۸ دلار می‌رسد. اما شما می‌توانید کار را با یک نسخه آزمایشی آغاز کنید.
(http://get.gaug.es/)

۸٫ ChartBeat

به‌درستی نمی‌دانید که داده‌های سایت خود را چگونه باید تحلیل کنید؟ ChartBeat قادر است داده‌های پیچیده را به مفهومی ساده و قابل فهم تبدیل کند و به این شکل بینشی دقیق در اختیار شما قرار دهد. نسخه ۳۰ روزه به شما اجازه می‌دهد تا به‌خوبی با کم و کیف داده‌های تحلیلی ارائه شده از سوی این سرویس آشنا شوید.
(http://chartbeat.com/)

۹٫ W3Counter

W3Counter یک ابزار آماری وب بی‌درنگ است که برای مالکان وبلاگ‌ها و سایت‌ها کاملاً کاربردی است. این ابزار به شما نشان می‌دهد چه صفحاتی بیشترین بازدید را داشته‌اند و شناخت دقیقی از منابع و ترافیکی که به‌سمت سایت شما روانه می‌شوند به دست آورید. شما می‌توانید در این سایت رایگان ثبت نام کنید.
(http://www.w3counter.com/)

۱۰٫ Gosquared

Gosquared شبیه همه ابزارهای قدرتمندی که به شما معرفی کردیم، یک سکوی تحلیلی وب است که به‌شکل بی‌درنگ آمارهای مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهد. داشبورد این ابزار تحلیلی دقیق از اتفاقاتی که روی سایت شما در حال اجرا است، نشان می‌دهد. برای آنکه بتوانید از نسخه حرفه‌ای این ابزار استفاده کنید، باید ۹ تا ۹۹ دلار در ماه هزینه کنید. 
(https://www.gosquared.com/)


منبع : شبکه



مهراب