Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

هشت مهارتی که برای استخدام شدن در دنیای امروز به آن‌ها نیاز دارید

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
بدون نظر


برای آن‌که بتوانید شغل خوبی به دست آورید احتیاجی نیست که خود را با بزرگان دنیای فناوری و مهارت‌هایی که دارند مقایسه کنید. نکته مهم این است که سطح مهارت‌های خود را منطبق با نیازهای روز بازار هماهنگ کنید تا به سرنوشت یک دستگاه فکس دچار نشوید و همچنین شرکت‌ها به دنبال جذب شما باشند. اما در سال جاری باید به دنبال یادگیری چه مهارت‌هایی باشیم؟

۱٫ کدنویسی

ما در عصری زندگی می‌کنیم که فناوری در گوشه و کنار زندگی ما ورود پیدا کرده و به چشم می‌خورد. پیشرفت دنیای فناوری به معنای آن است که ما به افرادی که در زمینه کدنویسانی مهارت داشته باشند نیاز مبرم داریم. اما در عمل مشاهده می‌کنیم که تعداد کدنویسان حال حاضر به اندازه‌ای نیست که بتوانند به نیازهای بازار پاسخ دهند. بازار کار کدنویسان از آن جهت داغ و سودآور است که تقریبا هر صنعتی به وجود آن‌ها نیاز دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن‌که کدنویسی به یک مهارت عادی همچون تایپ تبدیل شود از همین امروز به سراغ یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی بریود. جاوااسکریپت گزینه ایده‌آلی در این زمینه است.

۲٫ اکسل

بسیاری از مردم بر این باور هستند که اکسل نرم‌افزار ساده‌ای است که به راحتی می‌توان همه نکات آن‌را فراگرفت. اما افراد حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که اکسل تنها به منظور ساخت صفحات گسترده طراحی نشده است. اکسل یکی از نیازهای حال حاضر دنیای فناوری است، با این وجود افراد کمی را پیدا می‌کنید که بتوانند به شکل حرفه‌ای از اکسل استفاده کرده و نمودار‌ها و گراف‌های حرفه‌ای را با آن طراحی کنند. اگر در زمان پر کردن فرم استخدامی چنین مهارتی را قید کنید، مطمئن باشید تاثیر مثبتی از آن خواهید گرفت.

۳٫ توسعه دهنده وب

زمانی که اپ استور اولین بار در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد، برنامه‌های خیلی زیادی در آن وجود نداشت. اما پس از گذشت ۱۰ سال شاهد هستیم که تعدد برنامه‌های درون این فروشگاه به اندازه‌ای زیاد شده است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به سایت‌های مختلف از برنامه‌های کاربردی استفاده کنند. با این وجود بازار کار هنوز هم به توسعه‌دهندگان وب احتیاج دارد. شرکت‌ها و به ویژه استارت‌آپ‌ها به سایت‌هایی نیاز دارند که به بهترین شکل سرویس‌های مدنظر آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

۴٫ نویسندگی

پست‌ها و مقاله‌هایی همچون مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید به خودی خود نوشته نمی‌شوند. مقاله‌ها از سوی یک عامل انسانی نوشته شوند. یک محتوای غنی زمانی که از سوی فردی نگارش شود که بر موضوعات احاطه دارد گره از مشکل کاربری باز می‌کند و به همان نسبت ترافیکی را نیز به سمت سایت هدف روانه می‌کند. کافی است عبارت استخدام نویسنده یا کارشناس تولید محتوا را در گوگل جست‌وجو کنید تا مشاهده کنید بسیاری از شرکت‌ها به دنبال یک نویسنده حرفه‌ای هستند.

۵٫ مدیریت پروژه

وظایف و کارهایی که در قالب یک پروژه انجام می‌شوند به مرور زمان پیچیده و پیچیده‌تر می‌شوند، به واسطه آن‌که تیم‌های کاری بزرگ‌تر می‌شوند و همین موضوع روند نظارت و کنترل دقیق بر پروژه‌ها را سخت‌تر می‌کند. مدیران پروژه در چنین شرایطی وظیفه خطیری را عهده‌دار هستند به واسطه آن‌که باید زمان‌بندی انجام پروژه‌ها و تخصیص بودجه و منابع را به شکلی مدیریتی کنند تا پروژه به درستی به سرانجام برسد. در نتیجه سازمان‌ها به دنبال افرادی خواهند بود که به درستی بتوانند پروژه‌های کوچک و بزرگ به ویژه زمانی که منابع مالی محدود هستند را مدیریت کنند.

۶٫ سخن‌رانی عمومی

تولید یک محصول خوب تنها بخشی از فرآیند کاری یک شرکت است. در ادامه شرکت باید محصول خود را درستی به دیگران معرفی کند. یکی از این راهکارها برگزاری همایش‌ها، رویدادها و حضور در نمایشگاه‌هایی است که تعامل با مردم مستقیم است. در چنین شرایطی سازمان‌ها به دنبال افرادی هستند که از نطق گیرایی برخوردار هستند و به خوبی می‌دانند چگونه باید از ابزارهایی شبیه به پاورپوینت برای ارائه اطلاعاتی تاثیرگذار بر مشتریان استفاده کنند. افرادی که سخن‌ور هستند و حتا بدون نیاز به ابزارهای بصری نیز قادر هستند  به شکل تاثیرگذار برای مردم صحبت کنند.

۷٫ گوگل آنالیتیکس

زمانی که سایتی راه‌اندازی می‌شود، یک شرکت تنها از طریق به‌کارگیری ابزارهای دقیق قادر است نتیجه فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را مشاهده کند. بهترین ابزاری که برای این منظور وجود دارد گوگل آنالیتیکس است. افرادی که بتوانند با گوگل آنالیتیکس کار کنند به راحتی می‌توانند داده‌های ارائه شده از سوی این ابزار را تحلیل کرده و اعلام دارند چه بخش‌هایی دارای ضعف و چه بخش‌هایی نقاط قوت یک سایت است. ابزار فوق به درستی نشان می‌دهد چه محتوایی توانسته است نظر مساعد کاربران را به سمت خود جلب کند.

۸٫ بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی از یکی مهم‌ترین مهارت‌های حال حاضر است. تقریبا همه شرکت‌های مدرن امروزی به دنبال افرادی هستند که چنین مهارتی را در اختیار داشته باشند. توجه داشته باشید که بازاریابی دیجیتالی خود شامل زیرمجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف است. اما اگر بتوانید به یک بازاریاب دیجیتالی ماهر تبدیل شوید، آن‌گاه فرصت‌های شغلی متعددی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.


منبع : شبکه



مهراب